tisdag 28 oktober 2008

Blir rik, slarva på jobbet

Bonusar betalas ut till människor som inte fixar sitt jobb. Bankerna gör vinster och begär samtidigt stöd från staten. Jag är för frihandel, men inser att vi måste ha ett regelverk som träder in när det behövs och ökad transparens inom affärsvärlden. En ny tid är här. Vi ska fixa det också.
Danske Bank gör "bara" en vinst på ca 10 miljarder...Asienbörserna vänder uppåt igen, men har rasat enormt.
Telia går bra, Ericsson hade en kanonrapport, men ändå pratas det om kris för alla - något stämmer inte.
Island är det rejäl kris enligt all information. Sverige bör så snabbt som möjligt bli ett Euro-land, skippa folkomröstningen och spara pengar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du tycker inte det är konstigt att de flesta banktjänstemän, spekulanter och andrapersoner som gynnat sig själva under högkonjunkturen och vägrat ta ansvar under finanskraschen är samma personer som förespråkat hårdast för ett euromedlemskap?


Fler chanser att gynna sig själva under en större valuta.

Sedan får jag påminna om att trots Sveriges nu lite svajiga valuta så har vi klarat oss långt bättre än de flesta euroländer i finanskraschen.

Jag vill också påminna om att argumenten som nu används är identiska med de i valrörelsen 2002-2003 och hur väl stämde de prognoserna?


Jag tänker inte spekulera i om vi skulle fått det bättre eller sämre med euron.

Men jag kan säga så här, för att byta valuta måste det vi byter till vara uppenbart mycket bättre.

Det kan ingen utan att spekulera vilt säga att det är idag.

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se