fredag 28 november 2008

Att våga bli gammal

Det är klart att jag vill leva länge. Kunna följa med i utvecklingen, träffa vänner, barn och barnbarn, resa och upptäcka än mer av världen. Ledsamt med stridigheterna i Indien, som är ett av de trevligaste länderna jag besökt.
Bestämde mig nyss för att ge "På spåret" en chans även i år. Det är kul att följa med på reseskildringarna, se nya och bekanta platser och testa sina egna kunskaper. Lättsam underhållning.
Varje dag är det nya prognoser om den ekonomiska utvecklingen. Jag tror att det finns en risk att media bidrar till att förvärra situationen genom att måla upp det svarta budskapet till enorma proportioner.
En ny opinionsmätning visar att S tar tillbaka lite och vänstern tappar. Kan det bero på att Sahlin närmar sig vänstern och en del hoppar åter?
Läs gärna Johanna Nylanders krönika.
Vilket land är Sverige den dagen jag blir "gammal"?

Inga kommentarer:

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se