lördag 2 februari 2008

Vad är det som händer?!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kritiken mot Göran Persson för att han agerar inom befintligt lagrum trots att han motsatt sig just detta lagrum ger intressanta öppningar.
Jag antar att vi i morgon får läsa svidande kritik mot hur moderater använder den allmänna rösträtten eller hur kristdemokrater uppbär föräldrapeng och har barn i förskolan.
Varför kör jag i 110 när jag anser att gränsen av miljöskäl borde vara 90? Varför gör jag reseavdrag trots att jag tycker att det är en anomali 40 år efter Tyst Vår?
Och framför allt, varför betalar jag inte frivillgt mycket mer i skatt när jag anser att vi borde ha ett högre skatteuttag - för det är ju det kritiken mot Göran Persson handlar om. Finns det någon som seriöst skulle kunna avkrävas högre frivilliga skatteinbetlning för att man pläderar för en annan skattekvot?

Mikael Wendt sa...

Tack för din kommentar. Som sagt; "mycket väsen för lite ull." Intern kritik kanske ska vara konstruktiv för att leda till något. Denna pseudodebatt gynnar varken oppositon eller majoritet. Den fördunklar politiskens verkliga uppdrag, att finna kloka lösningar för ett möte med en bättre morgondag.

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se