tisdag 5 februari 2008

Melodifestivalen 2008

1990 vann Edin Ådahl med min låt "Som en vind". Ett av flera glada minnen från schlagercirkusen.

På lördag är det dags för den första delen av årets tävling. Jag är tacksam över allt som jag fått uppleva tack vare det musikintresse som föddes framför radioapparaten och i mammas famn i slutet av 50-talet.
Innan jag hört något så ser jag fram emot att få uppleva Torgny Söderbergs låt. Han skriver alltid bra melodier. "Dille", som skrev "Tusen och en natt" har med sin låt i samma tävling. Båda två är lite dark-horses denna gång, men vi får se.....

Glöm inte att det är här du får den "riktigaste" informationen om Melodifestivalen!
svt.se - Melodifestivalen 2008

Inga kommentarer:

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se