torsdag 16 oktober 2008

Svajig Obama vann till slut

Nyvaken satte jag mig framför TV-apparaten för att se den sista debatten mellan McCain och Obama. Eftersom jag är en stark anhängare av Obama så är de senaste opinionsmätningarnas resultat något som ger stor glädje.
Inledningsvis blev jag dock orolig under nattens debatt. Obama var tagen av allvaret och hade problem att formulera sig. Något som jag inte upplevt tidigare. McCain var mer på hugget och fick en bra start.
Vartefter att debatten fortlöpte så vände det hela till Obamas fördel, men ärligen måste jag medge att McCain gjorde sin bästa insats denna gång. Hillary Clinton anser att Obama vann med bred marginal.
Väljarna fick svar kring hälso- och sjukvårdsfrågorna, ekonomin, klimatförändringen, energifrågor, skatter och mycket kretsade kring skolorna och dess betydelse för framtiden.
Jag kommer att vara i New York på valdagen och hyser vissa förhoppningar om att få delta på en utav demokraternas valvakor vilket kommer att bli historiskt på många sätt. Obama är på väg mot Vita Huset. Att spela på Obama som vinnare är stoppat, det talar sitt tydliga språk.
Sarah Palin är ett kapitel för sig. Så här tycker John Cleese om henne.

Inga kommentarer:

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se