fredag 17 oktober 2008

Avslutningen på Sahlins skräckvecka

Idag klockan 16.00 är det debatt igen mellan statsminister Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin. Denna gång i radions P1.

Resultatet av veckans tidigare debatter har aldrig tidigare varit så entydigt och gett så tydliga skillnader mellan blocken. Ingen kan ha missat att Sverige nu står i total avsaknad av regeringsalternativ.

Den röra som vänsterblocket står för och den mycket förvånande tillbakagången i Mona Sahlins ledarskapsförmåga har slagit oss alla med alla tydlighet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt riktigt. Inte ett enda alternativ har vi.

Anonym sa...

Jag ser mig själv i den politiska mitten, problemet med det är att alla är där utom v+kd och just nu ser jag bara kosmetisk skillnad snarare än ideologisk skillnad.
Kd lever kvar på 1800-talet i sin syn på jämställdhet och v vill höja skatterna, där har vi de ytterligheter som finns i riksdagen idag.

Tendenserna är också att samtliga mittenpartier drar åt “höger”, vilket gör att många som ansåg mig ha en mer moderat/folkpartistisk politisk syn för 10-15 år sedan numera tror att jag är socialdemokrat.



Vill jag ha lägre skatter tex?
Japp, jag tror det finns många ställen att skapa förutsättningar för det, men idag verkar sänkta skatter på ett håll bara orsaka höjda avgifter på ett annat ställe vilket gör att folk kanske har lite mer i plånboken men de får mer utgifter, vilket gör det till ett nollsummespel.



Där tror jag aversionen mot dagens alliansregering sitter, de påstår att vi fått mer pengar, men struntar i att berätta, på samma vis som en telefonabonnemangsförsäljare, om det finstilta.
Ogillandet mot alliansregeringen blir något som folk “inte riktigt kan sätta fingret på”.
Men som i slutänden mynnar ut i att folk helt enkelt inte fått det bättre, bara annorlunda.


Vi behöver politiska alternativ idag, inte regeringsalternativ.


Jag vill lägga min röst på ett parti som står min åsikt nära, om det sedan ingår i en regering är av underordnad betydelse.

Anonym sa...

det finns ett alternativ, men det är inte trovärdigt för mig att rösta på dem.

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se