torsdag 16 oktober 2008

Sossarna stupar

Anders Ygeman (s) visar hur seriösa sossarna är i dagens riksdagsdebatt. Fullkomligt oseriösa! Han fabulerar och känner sig trygg i han själv kan ge svar på sina egna frågor - hur ska man tolka det?
Andreas Carlgren (c) framstår plötsligt som Einsteins lillebror. Tack och lov för att vi inte har en socialdemokratisk regering i detta världekonomiska krisläge. tänk alla miljarder som hade slängts ut för att rädda något som inte kan eller är värt att rädda - en föråldrad bilindustri.
Fredrik Federley splittrar sig mellan riksdagen och Stockholms stadsfullmäktige. Mycket snack och litet verkstad känns som ett passande uttryck. Ska riksdagsmän samtidigt få sitta i kommunfullmäktige? Den frågan tycker jag vi bör ta och diskutera på allvar.

2 kommentarer:

Federley sa...

Hej Mikael!

Jag tycker att man kan sitta på båda stolarna. Emellanåt är det till och med en fördel för att få samband mellan riksdags och kommun. Att vara vald till fullmäktige är ju inget heltidsuppdrag. I de flesta kommuner tar mötena en kväll eller en dag i anspråk per månad. I de stora städerna något mer.

Däremot skulle det vara olämpligt att vara råd och ledamot samtidigt.

Jag vill dock bara klargöra att jag inte sitter i stadsfullmäktige. I en paus följde jag debatten där via web-tv.

Mikael Wendt sa...

Hej, Fredrik!
Tack för ditt svar. Jag delar din uppfattning, men tycker att frågan bör diskuteras och få offentligt ljus för att klargöra villkoren och arbetsformerna. Det finns en risk för missnöje bland våra väljare med att "samma personer" har för många uppdrag. Eller hur?

Än en gång tack för din kommentar och fortsätt kampen för de liberala grundvärderingarna.

Allt det bästa önskar jag dig!

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se