onsdag 9 september 2009

Har du för mycket pengar?

Alla som känner sig tyngda av att ha fått mer pengar i plånboken och som gråter över att färre i vårt land sjukpensioneras är på väg att bönhöras.

Ivrigt påhejad av korgossen Lars Ohly går nu Mona Sahlin ut och lovar att höja skatten för alla!
Så här ska det gå till.
Särskilt för personal inom vården, skolan och omsorgen - ni kan räkna med uppåt 1500 mindre i månaden med en röd-grön regering.

Lägg till det straffskatt på energi och en skola där läxor blir förbjudna och barn som är nio-tio år gamla tyngs med ansvaret att själva veta vad de behöver lära sig.


Som Folkpartist vill jag tacka S, V och MP för det fina valkampanjandet ni genomför redan nu för att säkerställa en ny regeingsperiod med Allians för Sverige.

2 kommentarer:

Nathaniel sa...

Jag trodde du var ett stort Obama-fan? Nu låter du mest som redneck-republikanerna som gnäller över att de "måste betala för andra".

Jag har inte sett varken mer eller mindre pengar i plånboken, och om lite mindre pengar varje månad gör att vi kan göra något åt större problem (ont om pengar i vården, skolan, infrastruktur, etc) så är jag för det.

Kort sagt, sluta sprida skräckpropaganda om andra blocket. Vill du inte vara med och hjälpa samhället kanske du inte ska bo i en demokrati.

Slutligen, jag skiter fullständigt i vilken sida som vinner. Jag är varken röd eller blå. Jag är bara ännu en ung svensk vars politikerförakt växer dag för dag tack vare personer som dig.

Mikael Wendt sa...

OM du inte sett mer pengar i plånboken så har din arbetsgivare snuvat dig på ca 15.000:-/år sedan 2007, men du kanske inte brukar ägna dig åt att läsa skatetabeller.

Skräckpropaganda vet jag inte var du fått ifrån?
Jag har bara kommenterat/sammanfattat från de länkar jag refererar till där Mona Sahlin själv talar om hur mycket mindre du och jag kommer att ha i plånboken varje månad om de vinner. Då är det hon som skräckporpagerar, eller hur? Och det är min poäng...

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se