tisdag 24 juni 2008

Kanoninlägg av Robert Wells

Idag skriver Robert Wells en mycket bra artikel i Expressen. Läs den!
Tack, Robban. För en tid sedan var Robert Wells på besök i min hemstad Skövde. Han gjorde en intervju med en reporter på vår lokaltidning SLA inför sommarens konsert med Rhapsody in Rock. Han frågade om reportern visste vad jag håller på med nu för tiden. - Menar du politikern, sa reportern. Robban blev klart överraskad och hörde av sig strax därefter. - Men, Micke! Vad har du gjort med musiken då? skrev Robert i ett mejl.
I slutet av 80-talet jobbade jag och Robban tillsammans. Jag var free-lance som skivproducent på den tiden och är stolt över att ha producerat en singel med Robert Wells som tog sig upp till första plats på Svensktoppen. En låt där Robban sjunger! "Upp på berget" heter den och håller vid en lyssning även i dag.
Jag producerade två hela album med Robert om jag minns rätt. Roliga dagar och nätter. Tack Robert för den tiden och allt jag lärde mig genom samarbetet med dig och dina musikantvänner.
Du har självklart fortsatt med musiken, något jag också gjorde framtill 2000, därefter har jag ägnat mig åt skola och nu de senaste åren allt mer åt politik Med Roberts debattartikel i dagens Expressen möts vi igen - denna gång på den politiska scenen.
Välkommen, Robert Wells!

Inga kommentarer:

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se