Jag vill veta dina åsikter om svensk skola och vår nuvarande skolpolitik. Tack för dina kommentarer!
fredag 26 mars 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Twitter Updates
Bloggarkiv
-
►
2011
(27)
- ► 15 maj - 22 maj (2)
- ► 8 maj - 15 maj (2)
- ► 1 maj - 8 maj (3)
- ► 17 april - 24 april (1)
- ► 20 mars - 27 mars (1)
- ► 13 mars - 20 mars (2)
- ► 6 mars - 13 mars (1)
-
▼
2010
(350)
- ► 22 augusti - 29 augusti (16)
- ► 25 juli - 1 augusti (1)
- ► 4 juli - 11 juli (6)
- ► 27 juni - 4 juli (9)
- ► 20 juni - 27 juni (7)
- ► 13 juni - 20 juni (5)
- ► 6 juni - 13 juni (6)
- ► 30 maj - 6 juni (6)
- ► 23 maj - 30 maj (3)
- ► 16 maj - 23 maj (4)
- ► 9 maj - 16 maj (21)
- ► 2 maj - 9 maj (22)
- ► 25 april - 2 maj (9)
- ► 18 april - 25 april (7)
- ► 11 april - 18 april (18)
- ► 4 april - 11 april (26)
- ► 28 mars - 4 april (38)
-
▼
21 mars - 28 mars
(21)
- Vita jobb ska vi ha
- Sänkt skatt för pensionärer - igen!
- Östros på farligt vatten - igen!
- LUFFARE mot valseger
- Folkpartister jobbar för ett bättre Sverige
- Obama arbetar vidare för det goda
- S och facket sänker välfärden
- Wendt om Björklund i Skolfront
- Bra tendens i opinionen
- Folkpartiet lanserar ny hemsida
- Grattis Karin!
- Arbetslösheten vänder tidigare
- Fakta om "massinvandring"
- Bilar ska vi ha
- Kan man gilla både kärnkraft och vindkraft?
- Snygga vindkraftverk
- Liberala kommentarer i vårvinden
- Kom med i valkampanjen
- Kandidatutbildningar i hela landet
- 35 miljoner fler amerikaner får äntligen sjukhusvård
- Obama vann!!
- ► 14 mars - 21 mars (17)
- ► 7 mars - 14 mars (17)
- ► 24 januari - 31 januari (13)
-
►
2009
(272)
- ► 18 oktober - 25 oktober (10)
- ► 26 juli - 2 augusti (3)
- ► 19 juli - 26 juli (2)
- ► 12 juli - 19 juli (4)
- ► 5 juli - 12 juli (2)
- ► 28 juni - 5 juli (6)
- ► 21 juni - 28 juni (3)
- ► 14 juni - 21 juni (5)
- ► 7 juni - 14 juni (5)
- ► 31 maj - 7 juni (7)
- ► 24 maj - 31 maj (5)
- ► 17 maj - 24 maj (2)
- ► 10 maj - 17 maj (2)
- ► 3 maj - 10 maj (1)
- ► 26 april - 3 maj (1)
- ► 19 april - 26 april (7)
- ► 12 april - 19 april (6)
- ► 5 april - 12 april (6)
- ► 29 mars - 5 april (7)
- ► 22 mars - 29 mars (14)
- ► 15 mars - 22 mars (13)
- ► 8 mars - 15 mars (9)
- ► 1 mars - 8 mars (16)
-
►
2008
(560)
- ► 26 oktober - 2 november (26)
- ► 19 oktober - 26 oktober (23)
- ► 12 oktober - 19 oktober (38)
- ► 5 oktober - 12 oktober (20)
- ► 29 juni - 6 juli (5)
- ► 22 juni - 29 juni (6)
- ► 15 juni - 22 juni (9)
- ► 8 juni - 15 juni (4)
- ► 1 juni - 8 juni (3)
- ► 25 maj - 1 juni (3)
- ► 18 maj - 25 maj (8)
- ► 11 maj - 18 maj (2)
- ► 4 maj - 11 maj (3)
- ► 27 april - 4 maj (10)
- ► 20 april - 27 april (7)
- ► 13 april - 20 april (14)
- ► 6 april - 13 april (26)
- ► 30 mars - 6 april (5)
- ► 23 mars - 30 mars (6)
- ► 16 mars - 23 mars (7)
- ► 9 mars - 16 mars (26)
- ► 2 mars - 9 mars (12)
- ► 27 januari - 3 februari (16)
- ► 20 januari - 27 januari (14)
-
►
2007
(13)
- ► 30 december - 6 januari (13)
13 kommentarer:
Fattar inte hur du har råd med dessa eviga annonser att vi skall kryssa dig i SLA? Det får ett "tvärtomgenomslag" tror jag
Instämmer med föregånde talare. Är det Folkpartiet som pröjsar dina egotrippade annonser i SLA?
Jag har alltid röstat FP men kommer byta både riksdag och kommunvalet efter ditt eviga annonserande.
Att som FP endast fokusera på EN PERSON då känner jag mig inte tillhöra Folkpartiet längre.
Varför denna hysteri om att kryssa Wendt till riksdagen? Kan någon i ledningen svara?
/ Jan
Tack för era kommentarer.
Inte en krona av era skattepengar går till min personvalskampanj.
Ni bevöer inte vara oroliga.
Folkpartiet är det parti, som likt alla andra liberaler, ivrigast driver frågan om personval.
Detta för att väljarna ska få ökat inflytande.
Här en bra liberal reflektion över vårt partisystem kontra ökat personval.
Ett skäl till att partipiskan är mindre påtaglig i Storbritannien och USA där personval är en etablerad del av politiken, är att man inte har proportionella val som ger milimeterrättvisa åt partierna. Det regeringsalternativ som vinner, sveper fram över många jämna enmansvalkretsar och tippar över majoriteten till sin fördel.
Regeringen får då betydligt fler mandat i sin majoritet än vad valresultatets procentsiffror ger vid handen. Exempelvis hade ju demokraterna i representanthuset inför gårdagens omröstning om sjukvårdsreform en majoritet på 253 mot 178 för republikanerna. Därför spelade det ingen roll att 34 demokrater röstade emot Obamas reform. Man fick ändå majoritet.
I ett valsystem som det svenska, där proportionaliteten är exakt, uppstår ofta mycket små majoriteter. Det betyder att varje ledamot blir central för regeringens förmåga att få sin politik genom parlamentet.
Därför är personval egentligen oförenliga med proportionella val i stora valkretsar. Kandidaterna är inte personliga kandidater, utan röstboskap åt partiet. Det är så det svenska valsystemet ser på riksdagsledamöter. Man skulle lika gärna kunna sätta en apa eller robot i riksdagsledamöternas ställe. Deras uppgift är bara att trycka ja eller nej så som partiledningen bestämt.
Det är därför jag vill se enmansvalkretsar. Då är riksdagsledamoten bunden till sina väljare på hemmaplan på ett sätt som partiledningen inte kan bortse ifrån. Därmed visar partiledningarna större respekt för ledamöter som går emot partilinjen, också när det sker i så viktiga beslut som sjukvårdsreformen i USA.
Vårt proportionella system gör politiken stel och oflexibel. Det är därför riksdagen är så svag och ointressant. Vi borde ändra på det.
//
Jan, du kan välja att kryssa vilken Folkpartist du vill - det är det som är det fina med kråksången.
Trevlig helg.
Mikael Wendt
Fokus är Mikael Wendt till riksdagen. Det är vad Folkpartiet skallar! Eftersom fokus satt enbart till en person är risken att alla de andra på valbar plats ej syns och att Folkpartitets valprogram försvinner i mediabruset och då tappar röster.
Detta är en RISK som Folkpartiet tar att nominera och fokusera på en person istället för att föra fram Folkpartiets valprogram.
Det som syns utåt idag med denna fokusering på Mikael Wendt ger bara två saker. Kryssa mig och ett bild på ett ansikte.
Detta koncept köper jag ej, har talat med fler Folkpartister om detta och flertalet håller med.
Jag lämnar Folkpartiet vi höstens val!
/ Jan
Jan!
"Fokus är Mikael Wendt till riksdagen" - skriver du!
Ingen av annonserna innehåller ordet riksdag.
Märkliga slutsatser du dragit...
"FP respekterar och är intresserad av dina synpunkter" var budskapet i de första annonserna.
"Folkpartiet och jag delar en positiv framtidstro" är budskapet i de som just nu pågår.
Budskapet om att kryssa mig till riksdagen har du formulerat själv i din fantasi.
Vänligen
Mikael Wendt
Det står ju i alla dina videoinlägg. Kryssa mig och sen ser vi dig. Mycket tröttsamt.
Kontentan är kryssa Mikael Wendt till riksdagen, allt annat faller bort. FOKUS är KRYSSA och RIKSDAGEN. Du vill in i RIKSDAGEN och du VILL att vi ska kryssa dig.
Har frågat flera hur de uppfattar din annons och jag har fått ungefär samma svar som min uppfattning. Du upprepar kryssa mig i alla dina videor.
Jag tror FP tappar trogna röster på detta.
Vi är några gamla folkpartister och vi kommer ta tag i detta så FOLKPARTIET fokuseras och inte på en enskild kanditat.
Händer det inget radikalt från Folkpartiet så lämnar vi partiet.
Nu är vi trötta på din envalskampanj.
/ Jan
Jan!
Det skulle vara mer frukbart att du och andra "gamla Folkpartister" själva satsade på att nå ut med vår politik istället för att du ägnar dig åt intern kritik och att ge JANTEälagen ett ansikte.
Vad vill du uppnå med dina framförda klagomål?
Det du ägnar dig åt här gagnar garanterat inte Folkpartiet - eller någon annan verksamhet heller för den delen ...
Ha en trevlig helg och leve friheten!
Vänligen Mikael Wendt
Det du ägnar dig åt gagnar ej det breda Folkpartiet och det kommer tyvärr visas i höstens val.
Folkpartiet kommer förknippas med MIKAEL WENDT och KRYSSA MIG - kampanjen på nätet via youtube och andra medier där DU är FOKUS och inget annat.
Inom reklamens värld är upprepningar till förbannelse en strategi som ger fördelar, särskilt när vi står i butiken och vet ej vilket tvättmedel vi skall köpa, i det undermedvetna har vi en bild av en sorts tvättmedel som synts i TV otaliga ggr, därför väljer vi det oftast. Reklamen för just det tvättmedlet har nått sin verkan.
Men så fungerar det inte i en valkampanj. Där blir det raka motsatsen. Det evinnerliga tjötande och en bild på dig i tid och otid med slutsats kryssa mig går ej hem.
Vi är inte så lättlurade av din taktik.
Var finns Folkpartiet?
Folkpartiet måste sluta fokusera på endast EN PERSON, det är som att spela bara på en häst i ett travlopp.
Vinna eller försvinna! Tyvärr tror jag på det senare.
Våra röster omplaceras i ennat parti!
/ Jan
Jan!
Lyckligtvis finns det ingen Jan i Skövde Folkparti...
Den bitterhet du ger uttryck för är ledsam.
Du använder fakta såsom de gagnar dina egna tankar - helt osakligt!
Det finns ingen uppvisad skillnad när det gäller reklamens funktion beroende på vad man gör reklam för.
Det är något du vill tro och därför gör till en egen sanning, men Jan - det är på tvärs med all internationell forskning inom marknadsföring.
Av någon anledning så gillar du inte mig och att enskilda personer sticker ut, så enkelt är det.
Du lider av JANTE och låter det projiceras på andra - i detta fall jag.
Du får gärna välja en annan kandidat att kryssa, men ska du slåss mot väderkvarnar så ska du få några fler tips att angripa:
http://sundinmathias.blogspot.com/
http://www.kryssaanna.se/
http://www.folkpartiet.se/beijbom
http://politikerlilith.wordpress.com/
Vill du ha fler så hör av dig.
Folkpartiet har flera bra utbildningar igång för att fler ska starta personvalskampanjer. Detta eftersom det gör att väljarna vet mer om vilka de kryssar eller väljer bort. Det handlar ju om demokrati och inte om vem som har tjänstgjort flest år...
Vänligen,
Mikael Wendt
Jantelagen tar han till med när argumenten tryter. Du är nog lite för fixerad och tror att marknadsföring räcker för en riksdagsplats. Näe, det gör det inte.
Du har ej "stuckit ut" och saknar helt profil. Vad har du gjort?
Felet du gör är att kommentera nrgativt personer som inte har ditt förtroende.
Hur gör man då?
Förklara din politik istället för gå till personangrepp. Har du inte fått lära dig detta under din korta politiska karriär i FP?
Jag diskuterade förra valet med en person jag ifrågasatte hans politik.
Hans argumentering vände mitt förtroende till hans sida. Du kanske skulle lära dig av honom, han är riksdagsman idag. Han fick min röst.
Du har ej den förmågan att vända mitt förtroende för dig.
Nu har jag frågat flera väljare och fått deras syn på din framtoning och av sex personer är det bara en som tycker det är bra att FP fokuserar på dig, så helt fel ute är jag inte.
/ Jan
Så här bemöter man ej kritik:
Här trycker han ner mig!
"Jan!
Lyckligtvis finns det ingen Jan i Skövde Folkparti..."
------------------------------
Här kommer nästa smocka:
"Den bitterhet du ger uttryck för är ledsam."
--------------------
Ytterligare en smäll:
"Du använder fakta såsom de gagnar dina egna tankar - helt osakligt!"
--------------------
Här en till:
"Du lider av JANTE och låter det projiceras på andra - i detta fall jag."
------------------------------
Fem klassiska fel av en politiker.
Kränk aldrig motståndaren, du vinner inget på det. Håll dig ifrån
personen, tala aldrig negativt om presumtiv väljare.
Detta är A och O för en politiker.
När argumenten tryter och politikern blir ansatt så tappar han hel konceptet. Detta är ganska vanligt hos nykläckta politiker.
-------------------------------
Intervjuade Egon Frid (V) en gång i tiden. Ställde åtskilliga tuffa frågor till honom. Räknade med att han skulle få det jobbigt.
Men ack vad fel jag fick, han gav ett mycket bra intryck och klarade av frågorna med fattning. Han gav en bra argumentation och sakliga svar.
Nu delar jag ej hans politik men jag blev imponerad av hans framtoning.
/ Jan
Vad tyst det blev!
Jan.
Du har inte ställt en enda fråga om politik, så det finns inget att svara på i det avseendet.
Du har enbart sagt att du är trött på min "envalskampanj".
Det är helt okej att du är det.
Om du följt mig så noga som du ger intryck av så vet du säkert både vad jag "gjort" och vad jag står för i grundläggande politikområden.
Med tanke på ditt bestämda avståndstagande är jag mest förvånad över att du skriver dessa inlägg...
Ha det bra!
Mikael Wendt
Skicka en kommentar