måndag 1 november 2010

Dags för nya tag

Första november - snart jul, men först ska alla uppdrag i kommuner och landsting fördelas.
Jag vill rikta ett stort tack till alla som röstade på Folkpartiet och dessutom kryssade mig.

Nu är jag direktvald av er till fullmäktige i Skövde kommun och regionfullmäktige i Västra Götaland.


I Skövde regerar vi Allianspartier vidare och nu på onsdag ska vi ha presskonferens för att presentera de personer som blir ordförande för nämnder och andra kommunala styrelser.


Ikväll har vi vårt nomineringsmöte för Folkpartiet i Skövde - återkommer med resultat av det senare.

Regionfullmäktige har sitt första sammanträde imorgon 2 november och det kan bli en riktig rysare eftersom ingen klar majoritet finns och förhandlingarna som förts kraschat när det visat sig att inte alla kört med öppna kort (enligt den information jag kunnat ta del av).


Detta får jag skriva mer om imorgon. Lev väl i landet där arbetslösheten fortsätter att sjunka...

P.S. Skönt att det nu verkar ha landat i en blocköverskridande överenskommelse avseende Sveriges engagemang i Afghanistan. D.S.

Inga kommentarer:

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se