lördag 11 april 2009

Mitt svar på grundlösa påståenden i SLA

I SLA på skärtorsdagen finns en insändare med följande rubrik; ”Det var avancerad mobbning”. Denna artikel är den andra från samma författare i detta ärende, den första hade titeln ”Hetsjakt på SD-ledamöter”.
Båda insändarna är skrivna av Johan Järemo och handlar om mina och Åke Jönssons anföranden i Skövde kommunfullmäktige den 23 mars med anledning av en motion om minskat flyktingmottagande i Skövde. En motion från Sverigedemokraterna som avslogs.
Vad är då mobbning, det som Järemo beskyller Åke Jönsson och mig för att utöva?
Mobbning innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier.
Mobbning kan involvera ett eller flera av det som juridiskt benämns misshandel, olaga hot, förolämpning, förtal, övergrepp i rättssak, stöld, skadegörelse, olaga frihetsberövning, ofredande och sexuellt ofredande.
Vänligen förklara när, var och hur vi utövat mobbning!
I den första insändaren framkommer Järemos missunnsamhet gentemot människor som får gehör för sina synpunkter, når viss framgång och dessutom får bra betalt för det. Den andra insändaren består av rent svammel och grundlösa anspelningarna om mobbning.
Efter den första insändaren skickade jag ett e-postmeddelande med följande fråga till Johan Järemo: Vad är din avsikt med denna insändare?
Svaret har naturligtvis uteblivet eftersom Järemos artiklar helt saknar balans, nyans och saklighet. För att hjälpa honom skickade jag dessutom en utskrift av vad jag framförde, men inte ens det har kunnat hjälpa honom att finna något sakligt att angripa. Märkligt? Nej, falska anklagelser faller alltid på eget grepp!
Med förhoppning om en trevlig påskhelg!
Mikael Wendt
Folkpartiet liberalernas ordförande i Skövde
Fotnot: P.S. Båda mina anföranden finns att läsa på: www.folkpartiet.se/skovde D.S.

5 kommentarer:

Sara sa...

Fortsätt kämpa! Mycket bra anförande, även om SD säkert kan hitta något som de tycker är mobbing - som mina tonåringar ibland om jag skojar om fjortisar... tycker mig se en viss likhet här... :) Stolt över att vara folkpartist nu!

Mikael Wendt sa...

Tack, Sara! Kampen mot de värderingar som SD utgår ifrån är viktig.

Anonym sa...

Bra, Wendt!

en som fattat...

Josef Fransson, Sd sa...

Sara skrev:
"Mycket bra anförande, även om SD säkert kan hitta något som de tycker är mobbing"

Bara för att klargöra så är Johan Järemo inte en Sverigedemokrat utan en Folkpartist som tyckte att hans partikamrat (m.fl) gick för långt!

Personligen tycker jag bara att det är trist att man inte skall kunna diskutera invandringspolitik utan att det väcker rent förakt från vissa kommunpolitiker! Men vi lyckades iaf klargöra för väljarna att Sd står i ensam opposition i denna fråga!

Vänligen

Josef Fransson, Sd

Mikael Wendt sa...

Josef! Vi diskuterade flyktingfrågan eftersom det var det er motion handlade om. Invandrarpolitik (betydligt bredare ämne) kan vi gärna diskutera en annan gång.

med vänlig hälsning
Mikael Wendt

P.S Jan-Åke Johansson, som skrev motionen för SD, talade jag med direkt efter kommunfullmäktige samma kväll och vi var ense om att han, liksom jag, varit sakliga i debatten och att vi respekterar att vi har olika ståndpunkter i frågan. D.S

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Bloggarkiv

    Bloggtoppen.se